کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا استقلال برای هولدینگ خلیج فارس ارزش افزایی می کند؟

30 مهر 1403 ساعت 15:27


مجمع عمومی هولدینگ خلیج فارس امروز برگزار شد و جدای از مباحث مطرح شده در خصوص وضعیت سودآوری پتروشیمی ها و عملکرد این شرکت ها؛ موضوع مالکیت باشگاه استقلال هم مورد توجه سهامداران عمده و خرد این گروه اقتصادی قرار گرفت و نقطه نظرات مربوطه ارائه شد.
در بخشی از این مجمع، برخی از سهامداران خُرد، نسبت به اضافه شدن باشگاه استقلال به هلدینگ معترض بودند و درمورد روند خرید این باشگاه بحث شد.
این سهامداران اعتراض داشتند که چرا باشگاه استقلال خریداری شده اما معاون مالی هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد با تکمیل مدل اقتصادی، برنامه ریزی‌های خوبی برای سودده شدن باشگاه استقلال صورت گرفته که اگر عملی شوند، این باشگاه تبدیل به یکی از بهترین شرکت‌ها خواهد شد.
طبیعتا سرمایه گذاری در هر حوزه ای با هدف کسب سود از آن بخش اقتصادی صورت می گیرد و حتما این موضوع در زمان خرید سهام باشگاه استقلال نیز در نظر گرفته شده است.
البته در زمان واگذاری باشگاه استقلال به هولدینگ خلیج فارس، مطالبی نیز مطرح شد که این خرید به نوعی با الزام دولت انجام شده و در آن زمان هولدینگ خلیج فارس نیز همانند شستا تمایلی به خرید این باشگاه نداشته است.
آنچه از پیشینه اقتصادی این باشگاه و سایر باشگاههای دولتی شنیده می شد همواره صحبت از بدهی های چند ده میلیاردی به بازیکنان، کادر فنی ، هتلها، شرکتهای هواپیمایی و ... بوده و هیچگاه شنیده نمی شد که باشگاه استقلال به لحاظ درآمد - هزینه در شرایط مثبتی قرار دارد.
اما هولدینگ خلیج فارس که سهم عمده ای از شرکتهای بزرگ پتروشیمی را راهبری می نماید قائدتا بایستی توجیهات قابل قبولی در خصوص این اقدام داشته باشد.
موضوعات برندینگ، تبلیغات و ارتباط با مصرف کننده نهایی معمولا از اهداف عمده ای است که در همکاری شرکتها با این نوع باشگاهها پیگیری می شود اما آیا این موضوع در مورد خود هولدینگ خلیج فارس و یا شرکتهای زیر مجموعه آن که اغلب در حوزه بازارهای سازمانی (صنعتی) فعالیت می نمایند صدق می کند؟ آیا اسپانسری باشگاه پرهزینه و پرحاشیه ای مثل استقلال می تواند ارزش افزوده ای برای هولدینگ خلیج فارس و یا پتروشیمی های زیر مجموعه آن ایجاد کند؟ و یا اینکه تصمیم گیرندگان هولدینگ در زمان خرید این باشگاه فارغ از این موضوع، به سودآور کردن این باشگاه مستقل از هولدینگ توجه داشته و برای هولدینگ صرفا نقش سرمایه گذار قایل بوده اند.

 


کد مطلب: 306

آدرس مطلب :
http://www.bazareghir.ir/fa/news/306/آیا-استقلال-هولدینگ-خلیج-فارس-ارزش-افزایی-می-کند

بازارقیر
  http://www.bazareghir.ir