کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوسان قیمت نفت سنگین ایران

30 دی 1400 ساعت 8:09

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته بیش از ۷‌درصد کاهش داشته است. قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر به ۷۴دلار و ۶۸سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت۸۰دلار و ۵۰سنت ماه نوامبر، ۵دلار و ۸۲سنت معادل ۲/ ۷‌درصد کاهش داشت که دومین کاهش ماهانه متوالی بود. میانگین قیمت نفت سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ به ۶۹دلار و ۸۰سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۴۰دلار و ۷۷سنت در سال ۲۰۲۰ رسید.


به گزارش بازار قیر به نقل از ایسنا ارزش سبد نفتی اوپک در ماه میلادی گذشته تحت‌تاثیر کاهش شاخص‌های قیمت مرتبط برای دومین ماه متوالی کاهش داشت. ارزش سبد نفتی اوپک در دسامبر ۵دلار و ۹۹سنت معادل ۵/ ۷‌درصد در مقایسه با نوامبر کاهش پیدا کرد و به ۷۴دلار و ۳۸سنت در هر بشکه رسید. با این حال میانگین ارزش سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۱ به ۶۹دلار و ۸۹سنت در هر بشکه رسید که ۲۸دلار و ۴۲سنت معادل ۵/ ۶۸درصد افزایش در مقایسه با ۴۱دلار و ۴۷سنت در سال ۲۰۲۰ داشت.
طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳کشور در دسامبر به ۸۸/ ۲۷میلیون بشکه در روز رسید که ۱۷/ ۰میلیون بشکه در روز در مقایسه با نوامبر افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان‌سعودی، آنگولا، عراق و امارات متحده عربی افزایش پیدا کرد، اما در لیبی و نیجریه کاهش داشت.
تولید نفت ایران ۸‌هزار بشکه در روز طی دسامبر نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و از ۴۷۰/ ۲میلیون بشکه در روز به ۴۷۸/ ۲میلیون بشکه در روز رسید.


کد مطلب: 59

آدرس مطلب :
http://www.bazareghir.ir/fa/news/59/نوسان-قیمت-نفت-سنگین-ایران

بازارقیر
  http://www.bazareghir.ir